Робота з педагогічним колективом

Заняття з елементами тренінгу під гаслом "Корабель не тоне на воді , він тоне, коли вода потрапляє всередину нього. Не так важливо, що ззовні, важливо – що ми впускаємо всередину."


25 травня з метою удосконалення вмінь педагогів збереження власного психологічного здоров’я, формування навичок емоційної саморегуляції та подолання стресових ситуацій практичний психолог Ірина АЛЄКСЄЄВА та соціальний педагог Сніжана ДІДУШОК провели тренінг для педагогів ліцею «Аптечка самодопомоги. Формування навичок зняття емоційної напруги». Для зняття психоемоційного напруження і самостійного освоєння прийомів саморегуляції виконали ряд вправ: "Вулкан емоцій","Значення кольору","Сейф," "Перепочинок","Асоціація з іграшкою" та виконали техніку релаксації Джейкобсона.



 



Проведено тренінгове заняття для педагогів на тему «Тімбілдинг як один з методів успішного формування успішного колективу». В ході заняття педагоги дійшли висновку, що сила колективу – кожен її учасник. Сила кожного учасника – колектив.

 Пам'ятайте, що для ефективної роботи колективу треба працювати всім і починати з себе






Педагогічна діяльність є складною і виснажливою, оскільки навантаження на вчителів не вичерпується їхнім робочим часом. Крім того, постійне перебування серед людей може призвести до «професійного вигорання» педагога.



«Професійне вигорання» педагога – це синдром фізичного та емоційного виснаження, який включає як розвиток негативної самооцінки й негативного ставлення до роботи, так і втрату розуміння та співчуття по відношенню до учнів.

До основних професійних стресорів педагогічної діяльності спеціалісти відносять: надмірно інтенсивне спілкування; високий ступінь відповідальності за інших людей; інформаційні перевантаження; екстремальні ситуації, які потребують негайного реагування.

Професійне нездоров’я вчителя залежить від багатьох факторів, на які він, на жаль, не здатен вплинути. До таких факторів відноситься феномен емоційного вигорання як результат невідповідності між особистістю та роботою, синдром фізичного й емоційного виснаження, який бере початок зі стресу міжособистісної взаємодії і включає розвиток негативної самооцінки, негативного ставлення до роботи, утрату розуміння та співчуття.

Емоційне вигорання — це синдром, що розвивається на основі неперервного впливу па людину стресових ситуацій і призводить до інтелектуальної, душевної і фізичної перевтоми та виснаження.

Синдром вигорання включає в себе три основні складові: емоційну виснаженість; деперсоналізацію (цинізм); редукцію професійних досягнень.

Під емоційною виснаженістю розуміється відчуття спустошеності і втоми, викликане власною роботою.

Деперсоналізація передбачає цинічне ставлення до роботи та до її об'єктів. Зокрема, в соціальній сфері при деперсоналізації виникає байдуже, негуманне, цинічне відношення до людей, з якими працюють.

Редукція професійних досягнень — виникнення у працівників почуття некомпетентності в своїй професійній сфері, усвідомлення неуспішності в ній.

Тренінг тему " Збереження та зміцнення психологічного здоров"я педагога". При проведенні тренінгу були такі вправи, як вправа на знайомство, вправа" Портфель настрою", мозковий штурм, вправа "Галоші щастя", вправа "Чарівна скринька", "Вибір", "Зустріч".



Тому, щоб зберегти своє здоров’я і в процесі роботи, і після її закінчення, педагог має бути людиною і на роботі, і вдома. Збереження психічного здоров’я – безперервний профілактичний процес, який передбачає своєчасне попередження психоемоційного перенавантаження.
Обов'язковим є надання індивідуальних та групових консультацій педагогам, вироблення порад щодо гармонізації стосунків між учителем та учнем.
Все це сприяє встановленню позитивного психологічного клімату як в учнівському, так і в педагогічному колективі. Таким чином, зберігається психофізичне здоров'я учасників освітнього процесу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

4 травня- Міжнародний день протидії булінгу

  #психологічна_служба  #Міжнародний_день_протидії_булінгу  Щорічно 4 травня відзначають Міжнародний день протидії булінгу, який   нагадує, ...